יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

מחברת דיגיטלית - יתרונותיה ודרכי השימוש בה.

מחברת דיגיטלית היא מחברת מרובת מדיות: במחברת דיגיטלית ניתן לשלב תמונות, וידיאו וקבצי קול.
המחברת הדיגיטלית של גוגל מאפשרת בנוסף אפשרות של שיתוף סינכרוני וא- סינכרוני והשמירה האוטומטית החוסכת זמן יקר בפתיחה ושמירה של מסמך.

יתרונות השימוש במחברת הדיגיטלית נעוצים במאפייני המדיה המרובים שניתן לשלב. כך, המשימות הניתנות לתלמידים משתנות כאשר ניתן לגוון ולהשתמש במידע מגוון.

דוגמא למחברת דיגיטלית בגיאוגרפיה:
הערות לפני צפייה:

  • המחברת מסודרת לפי רצף כרונולוגי. 
  • בהתחלה השתמשו התלמידים בפורמט לכתיבת התשובות ובהמשך הוסיפו מדיות שונות. 
  • המשימות ניתנו באתר המקצוע. חלק מהתלמידים העדיף להעתיק את השאלות למחברת ולענות וחלקו להשיב בתשובות מלאות.  




כפי שניתן לראות בדוגמא: המחברת כוללת טקסט, קישורים לתוצרים שהתלמיד עשה בכלים אחרים, תמונות, קישור לסרטי וידיאו וכדומה.
כמורה, האפשרות לדעת בכל זמן נתון את התקדמות התלמיד, השליטה שלו בחומר הנלמד, ביצוע משימות הניתנות בכיתה ובבית הן חשובות במיוחד.
בהמשך, אדגים שימוש בכלי גוגל כדי לרכז את המחברות הדיגיטליות לצורכי הערכה.

טיפים לניהול מחברת דיגיטלית:
1. שער למחברת בדף הראשון - דומה לשער שעושים לכל מחברת.
2. הסכמה עם התלמידים על הפונט שיכתבו במחברת ועיצוב הכותרות כדי למנוע מחברת לא מאורגנת.
    עם תלמידי קבענו כתב שחור/ כחול בגודל 14-16 ועיצוב כותרות בצבע אחיד.
3. הוספת תאריך בתחילת שיעור.
4. מיד עם פתיחת המחברת שיתוף המורה.

סרטון הדרכה - פתיחת מסמך בגוגל דוקס:
שימו לב :
1. כניסה למסמך דרך אתר בית הספר, כניסת משתמש, כל תלמיד עם היוזר האישי שלו.
2. בכותרת המסמך, אני מבקש מהתלמידים - לכתוב: "מחברת גיאוגרפיה, שם התלמיד, כיתה" - זה מסייע לי בהמשך לאתר את המחברות.




בפוסט הבא - אדגים כיצד ניתן בקלות לרכז את המחברות למעקב ובדיקה.

תגובה 1:

  1. האם מדובר רק בבתי"ס שעובדים עם פלטפורמת גוגל קלאסרום או שכל מי שיש לו גישה לדרייב אישי יכול להתמיש את המחברת השיתופית כולל בשיתוף המורה?

    השבמחק