יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

Blabberize ושילובו במסמך דוקס

ה- blabberize הוא כלי המאפשר להעלות תמונה , לאתר את אזור הפה או לארגן כזה ולהוסיף לתמונה מלל.
נכון, אנו מכירים היטב את ה-voki אך היתרון של הכלי הנוכחי היא שניתן להעלות כל תמונה אישית , אינטרנטית (בכפוף לזכויות יוצרים) או ציור שציירנו ואנו רוצים להאניש ולתמלל אותו.
דוגמאות בהמשך...

השיקולים הפדגוגיים בשימוש בכלי :
אנו כמורים מרבים בסוף שיעור או סיום יחידת לימוד לבקש מהתלמידים לכתוב מהו המידע שנוסף להם, מה הם למדו מהמשימה, לסכם את המידע וכדומה.
השימוש בכלי גורם לתלמידים לעשות חשיבה מטה - קוגניטיבית , לחשוב על התהליך שעברו ולסכמו בדרך חוויתית.
התלמידים לא מקליטים את המידע לפני שערכו וכתבו מה הם עומדים להגיד ותוסיפו לכל זה את אלמנט החוויה.

שתי דוגמאות שבהן השתמשתי בכלי:
במסגרת שיעור גיאוגרפיה התכוונתי לערוך חזרה על מיומנויות מפה.
בגלל שנושא המזרח התיכון בוער בימים האחרונים - שקלתי לתת לכל קבוצת תלמידים מפה נושאית של המזרח התיכון שאותה הם ינתחו ויסכמו את המידע שצברו באמצעות הכלי.
בשיעור הצגתי לתלמידים את הכלי והדגשתי שאין להקליט לפני שעורכים את המלל - מה למדנו.
ראיתי ילדים חושבים!!! לא פועלים בצורה פזיזה ושוקלים את המילים. וכמו בתיאוריות לא יצקתי את הידע אלא הנחתי את התלמידים וסייעתי להם לארגן את המידע שצברו עד הקלטת הידע לכלי.
מעבר לזה,  כל תלמיד השקיע חשיבה לא מעטה בבחירת התמונה שאותה יאניש:
היו תלמידים שלמדו את מפות הכלכלה ובחרו במטבעות, בדמות כלכלית המרצה בפני קבוצה (וזה לא ברור מאליו שתלמידים בכיתה ו' יודעים מהי כלכלה)
בסיום התהליך אצרף חלק מהתוצרים.
קישור למשימה
קישור לאחד התוצרים:
שימו לב לתחילתו של דיאלוג במסמך - דרך הוסף הערה אני מכוון את התלמיד להערה.
בשיעור הבא או בבית הוא מקבל משוב אישי ממני ע"י כניסתו למסמך ואז מתקן.
יפה לראות את הריפלקציה שכתב. (למרות שהיא דורשת תיקונים)
אבל כאן זה תפקידי כמורה ומכוון.

להלן סרטון הדרכה שיסביר אחר השימוש בכלי:


קישורים:
Blabberize
המרת קבצים




4 תגובות:

  1. תודה עדי!
    השילוב של תהליך הלמידה עם המחברת והכלי היעיל והפשוט הזה.. מקסימים!..
    טלי

    השבמחק
  2. אהבתי מאוד.

    תודה

    השבמחק
  3. הי עדי,

    האם ניתן להטמיע באתר?
    עם הקוד שהתקבל לא מצליח...
    יצא לך לנסות?

    תודה

    השבמחק